JOM TERJAH:

Sertai online survey dan anda dibayar setiap survey
klik link dibawah untuk menyertai
ipanelonline survey

Daftar SAYS Malaysia di sini

InstaForex

Cari Blog Ini

Jumaat, 20 Januari 2012

Peguam Negara fail rayuan kes liwat Anwar

Pejabat Peguam Negara hari ini memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan liwat ke atas bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Pada 9 Januari lalu, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, membuat keputusan melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful, empat tahun lalu, selepas mendapati tiada bukti kukuh untuk menyokong keterangan Mohd Saiful.

Komen Saiful mengenai keputusan Peguam Negara failkan rayuan:

"Saya dan keluarga saya juga ingin menyatakan di sini bahawa dengan pemfailan notis rayuan tersebut, hak untuk aduan saya sebagaimana laporan polis yang saya buat pada tahun 2008 didengar dan melalui proses keadilan sehingga ke peringkat mahkamah yang tertinggi menurut undang-undang adalah terlaksana," katanya dalam kenyataan segera diposkan pada blognya petang ini.

Saiful berkata, dia dan keluarga juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung memberi sokongan agar haknya sebagai warganegara untuk melalui proses keadilan ke peringkat Mahkamah Rayuan terlaksana.

"Saya akan terus berdoa, istiqamah, sabar," katanya lagi.

Tiada ulasan: