JOM TERJAH:

Sertai online survey dan anda dibayar setiap survey
klik link dibawah untuk menyertai
ipanelonline survey

Daftar SAYS Malaysia di sini

InstaForex

Cari Blog Ini

Rabu, 9 Januari 2013

Bas percuma hingga April

Setelah hampir dua minggu dibelenggu dengan masalah ketiadaan bas di Sungai Lembing, kini penduduk boleh menarik nafas lega apabila kemudahan bas Rapid Kuantan secara percuma dilancarkan 7 Januari lalu.

Exco Perumahan, Kemudahan Asas dan Pengangkutan Pahang, Datuk Ir Mohd Soffi Abdul Razak berkata, setelah Syarikat Seng Heng menghentikan operasi dan perkhidmatan bas ke kawasan ini sejak 1 Januari lalu, penduduk berdepan dengan masalah pengangkutan lebih-lebih lagi kepada pelajar sekolah.

Menurutnya, prihatin dengan permasalahan yang dihadapi penduduk, Kerajaan Negeri dengan kerjasama agensi kerajaan melalui Strategi Lautan Biri (NBOS) telah mengambil alih tanggungjawab tersebut dengan penglibatan daripada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan bomba.

“Sebelum 7 Januari penduduk menggunakan perkhidmatan yang disediakan ini dan selepas itu, Rapid Kuantan akan beroperasi secara percuma sehingga bulan April ini untuk laluan Kuantan-Sungai Lembing.

“Setakat ini ada tiga buah bas telah disediakan dan jumlah bas akan ditambah pada minggu hadapan kepada enam buah bas,” katanya.

Seterusnya, beliau harap agar langkah-langkah yang diambil oleh kerajaan ini dapat mengatasi segala kesulitan yang dihadapi oleh penduduk kawasan ini akan diatasi,” katanya.

Lebih kurang 200 pelajar menggunakan perkhidmatan bas ini untuk pergi dan balik dari sekolah sepanjang laluan Kuantan-Sungai Lembing.

Selain pelajar sekolah, ada juga penduduk yang menggunakan perkhidmatan ini untuk bekerja di bandar Kuantan dan juga berurusan di pusat bandar.-sinar

Tiada ulasan: