JOM TERJAH:

Sertai online survey dan anda dibayar setiap survey
klik link dibawah untuk menyertai
ipanelonline survey

Daftar SAYS Malaysia di sini

InstaForex

Cari Blog Ini

Selasa, 7 Ogos 2012

Pencarian Emas Kini Disandarkan Kepada Tujuh Atlet Daripada Lima Acara

Hanya tujuh atlet daripada lima acara kini disandarkan harapan menyumbangkan pingat emas pertama Malaysia di temasya sukan terbesar dunia ketika Sukan Olimpik 2012 hanya berbaki tiga hari lagi.

Pada temasya yang memasuki hari ke-10 semalam, hanya dua penerjun negara, Yeoh Ken Nee dan Huang Qiang beraksi dalam acara 3 meter papan anjal individu lelaki di Pusat Akuatik London.

Kedua-dua penerjun berkenaan mara ke separuh akhir esok dengan gaya yang berbeza.

Yeoh yang beraksi dalam Olimpik keduanya selepas Beijing 2008, menduduki tempat ke-10 dengan mengutip keseluruhan 452.60 mata sementara Huang di tangga ke-19 dengan 433.85 mata.

Hanya 18 penerjun dalam peringkat saringan hari ini layak secara automatik ke separuh akhir namun Huang diletakkan sebagai penerjun simpanan bagi saingan esok.

Selain Yeoh dan Huang, atlet Malaysia yang masih tinggal membawa cabaran negara di temasya itu ialah Mohd Azizulhasni Awang yang akan beraksi dalam acara keirin; Pandelela Rinong anak Pamg dan Traisy Vivien Tukiet (10m platform wanita - Rabu); Heidi Gan (10km renang terbuka wanita - Khamis) dan Bryan Nickson Lomas dalam acara 10m platform lelaki pada Jumaat.

Pada hari ke-11 temasya itu hari ini, tumpuan kontinjen Malaysia terarah kepada Yeoh dan Huang di Pusat Akuatik sementara Mohd Azizulhasni di Velodrom London dalam acara kegemarannya, keirin.-bernama

Tiada ulasan: