JOM TERJAH:

Sertai online survey dan anda dibayar setiap survey
klik link dibawah untuk menyertai
ipanelonline survey

Daftar SAYS Malaysia di sini

InstaForex

Cari Blog Ini

Selasa, 16 April 2013

AKU JANJI BN TERENGGANU

Alhamdulilah, malam semalam bertempat di Dewan Konvensyen, Taman Tamadun Islam, Manifesto Tambahan BN Terengganu telah diumumkan dengan disaksikan ketua-ketua dan pemimpin-pemimpin parti komponen BN Terengganu.

Aku Janji BN Terengganu yang mengandungi 18 perkara bakal dilaksanakan di Terengganu jika mendapat mandat rakyat untuk terus memerintah negeri ini selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Antara janji BN yang terkandung dalam manifesto berkenaan ialah membina 10,000 unit rumah mampu milik, peluang rakyat memiliki 1 tapak rumah atau 1 tapak pertanian dan pajakan tanah individu dinaikkan dari 30 tahun kepada 60 tahun.

BN juga berjanji akan menyediakan insentif khas untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat sarjana dan Doktor Falsafah (PhD) dalam bidang kritikal dan memperkasakan program e-Book. Selain itu, BN juga akan membina tiga lagi Sekolah Imtiaz iaitu di Setiu, Marang dan Kuala Nerus bagi menjadikan satu daerah satu Imtiaz.

Pada masa yang sama, BN akan memperkenalkan Khairat dan Insurans Takaful Rakyat serta memperluaskan perkhidmatan pusat hemodialisis. Melalui manifesto itu juga, BN berjanji untuk menyediakan dana pengurusan kepada pertubuhan belia dan NGO serta menjadikan sukan sebagai satu kerjaya.




BN akan mewujudkan gelanggang futsal di setiap Pusat Daerah Mengundi (PDM) dan membina kompleks litar perlumbaan motosikal bertaraf antarabangsa. Selain itu, BN akan memperhebatkan dana usahawan dan memperluaskan skala perusahaan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) serta menarik pelaburan lebih RM25 bilion dalam industri petrokimia, bioteknlogi dan kelului dengan lebih 10,000 peluang pekerjaan dan BN Terenganu akan menjadikan Tasik Kenyir sebagai Hub Eko-Pelancongan dan Pulau Bebas Cukai.

Di kesempatan ini juga, saya ingin mengingatkan semua wakil rakyat dan pemimpin Barisan Nasional (BN) yang tidak dicalonkan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini supaya menerima hakikat itu dan terus bekerja membantu jentera parti bagi memenangkan BN.

Apa yang penting adalah kekuatan diri, menentukan bahawa kita sedar dan bersyukur dengan peluang yang telah diberikan selama ini. Hari ini (PRU13) peluang itu diperolehi orang lain serta kita sepatutnya membalas jasa baik parti yang selama ini memberi peluang kepada kita menjadi wakil rakyat dan yang berhormat.

Sampai giliran orang, kita sokonglah orang itu. Macam dahululah, kita minta rakyat sokong kita, hari ini orang minta sokongan , tak kan kita tidak mahu beri sokongan. Tidak bolehlah begitu kerana hidup ibarat roda ada naik dan ada turun. Sebagai seorang Islam kita mesti menerima takdir dan ketentuan Allah SWT.

Sebagai seorang pemimpin yang pernah mendapat tempat bertanding pada pilihan raya lalu dan tidak mendapat peluang itu kali ini, pastinya tidak terlepas dari perasaan kecewa.Tetapi kita perlu sedar itulah politik. Akan ada perkara yang tidak diduga berlaku dan yang tidak mungkin berlaku akan berlaku. Jika dulu kita tidak menduga menjadi calon, tidak menduga nama kita digugurkan kerana dalam politik pelbagai kemungkinan berlaku. Sebab itu `jika takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai’ . Kalau takut orang keji, orang hina, orang kutuk..jika begitu payahlah, sebab kita tidak boleh menutup mulut semua orang.

Apapun, matlamat sekarang adalah memastikan kemenangan parti Barisan Nasional untuk terus diberi mandat oleh rakyat dan meneruskan legasi kepimpinan. Walaupun tidak terpilih sebagai calon namun teruslah berjuang untuk agama, bangsa dan tanah air.

Sumber: http://www.ahmadsaid.net/2013/04/aku-janji-bn-terengganu.html

Tiada ulasan: